OZON TERAPİ VE UYGULANMA ŞEKİLLERİ

Kullanılan uygulama metodlarından en önemlileri şunlardır:

1-)MajorOtohemoterapi : Kişinin damarından 100 cc. kadar kan özel, steril, vakumlu şişelere alınarak uygun konsantrasyonda ozon gazı ile karıştırılır ve hastaya tekrar aynı damardan geri verilir. Ana tedavidir. Almanlar tarafından bu tedaviye kanın yıkanması denmektedir. En çok uygulanan yöntemdir. Bu uygulama serum fizyolojik ozonlanarak ta yapılmaktadır.

2-)Minör Otohemoterapi : Hastanın damarından 3-5 cc. kadar kan alınarak ozonla karıştırılır ve kas içine Normal enjeksiyon şeklinde enjekte edilir. Romatizmal hastalıklar, alerjik hastalıklarda major uygulama ile birlikte veya yalnız başına yapılır.

3-)Torbalama : El, kol, ayak veya bacakları bir torba içine alarak gaz verme işlemidir. El ve ayak yaralarında sıklıkla uygulanan bir yöntemdir. Genellikle major uygulama ile birlikte yapılır.

4-)Vakum kabı yöntemi : İyileşmesi zor ve iyi kanlanmayan yaralar için vakum etkisiyle o bölgenin kanlanmasını sağlar. Vakumlamanında lenfatik drenajları açması sebebiyle birlikte uygulanması sonucun daha çabuk alınmasını sağlayabilir.

5-)Kas içi uygulama:Özel enjektörlerle ozon gazı kas içine enjekte edilir. Ağrılı bölgelerdeki adalelerin içine yapılır.

6-)Rektal ve vaginal uygulama : Kalın barsağın problemlerinde ve vaginal problemlerde uygulanan tekniktir. Vaginal iyileşmeyen enfeksiyonlarda tedaviye önemli bir destektir. Rektal uygulama damarları bulunamayan hastalarda da başvurulan bir yöntemdir.

7-)Transdermalozonterapi: Ozon sauna olarak bilinen bu yöntemde bir buhar kabini içine gaz vererek, tüm ciltten emiliminin sağlanması şeklinde yapılır.

8-) Ozonlu su. Suyun ozonlanması şeklinde yapılır. Mide ülserlerinde, ciltteki yaralarda, ozonlu su ciltteki yaraların tedavisi yanında ağız içi ve sindirim sistemi hastalıklarında da kullanılmaktadır.

9-) Eklem içi uygulama: Diz kireçlenmelerinde yapılan bir uygulamadır. Ozonun eklem içine enjekte edilmesi esasına dayanır.

10-)Ozonlanmış zeytinyağı : Haricen sürülerek kullanılır.

Bu sitede yer alan tüm bilgiler, kullanıcıya bilgi vermek amacıyla yazılmıştır. Herhangi bir ticari amaç ve reklam unsuru barındırmaz ve doktor tavsiyesi yerine geçmez.