FİTOTERAPİ NEDİR ?

Hastalıkları önlemede veya tedavi ederken bitkilerin kullanılması anlamına gelir. Tedavide bitkilerin her bölümü kullanılabilir. Çiçek, yaprak, dal, kök, tomurcuk vs. gibi bölümleri ya doğrudan kullanılır. Veya bu kısımlardan yapılan ekstraktlar kullanılabilir. Geleneksel halk tedavilerinde bitkilerin kullanımı insanlık tarihi ile eşdeğerdir. Halk tababetinde kullanılan demleme, kaynatma, sıkma gibi usullerle hep bitkilerden yararlanılmıştır. Günümüzde gelişen teknolojiler sayesinde fitoterapi alanında hazır preparatlar kullanılmaya başlanmıştır.

Fitoterapinin uygulanışı hastaya, hastalığa göre önemli değişiklikler gösterir. Hangi ilacın uygulanacağı, hastanın profesyonel şekilde muayene edilmesinden sonra kararlaştırılır. Burada fitoterapi uzmanının bilgisi çok önemlidir. Sadece bitkisel ilaçlarla uygulanan fitoterapi, vücudun kendi normal işlevlerini güçlendirmek ya da uyarmak amacıyla uygulanır. Normal işlevlerini yerine getiren vücut kendisini onaracak maddeleri sentezlemeye başlar.

Fitoterapide ilaçların kullanım süreleri özellikle kronik hastalıklarda çoğunlukla uzundur. Ancak akut hastalıklarda mesela soğuk algınlığı gibi bir hastalıkta çok daha kısa süreli kullanmak yeterli olabilir.Düzenli kullanılması tavsiye edilir.

Fitoterapi ürünleri kullanılırken;

Kullanılan ürünün menşeine, kullanım süresine, içeriğine dikkat etmek,

Basit bir soğuk algınlığında kullanacağınız bir çaya kendiniz karar verebilirsiniz. Ancak kronik bir rahatsızlığınız varsa (diyabet, astım, romatizma vb.) bir uzman desteği almanız gerekir.

Kronik hastalıklarda kullanım süreleri çok önemlidir. Uzun süreli kullanımda bakılması tavsiye edilen tetkiklerinizi zamanında yaptırmak gerekir. Böylelikle ortaya çıkacak bir toksisite erkenden anlaşılabilir. Ama bazı ürünlerinde mesela kabızlıkta kullanılan sinameki çayının bir iki haftadan fazla kullanılmaması gerektiğini unutmayın.

Bitkisel preparatların da yan etkileri olabileceğini unutmayın. Allerjik reaksiyon yapabileceğini göz önünde bulundurun.