AKUPUNKTUR HANGİ TÜR HASTALIKLARDA KULLANILIR?

Akupunktur özellikle ağrılı durumlar olmak üzere birçok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. Özellik arz etmeyen vücut ağrıları, eklem ağrıları, kas ağrıları, migren ve hatta menstrüasyon ağrılarında etkilidir. Ayrıca mide ve bağırsak şikayetleri, yüz felci, bulantı ve sinüzitte de akupunktur tedavisine başvurulabilir.

Dünya Sağlık Örgütü akupunktur ile tedavi edilecek hastalıklar listesini yenileyerek 450 civarında hastalıkta kullanılabileceğini belirtmiştir. Görüldüğü gibi akupunktur oldukça fazla hastalıkta kullanılabilmektedir.

Genel bakış açısı ile akupunktur tedavisi uygulanacak hastalıklar:

Bel ve boyun problemleri: Kireçlenmeler, bel ve boyun fıtıkları, omurga problemleri

Eklem problemleri : Donuk omuz, eklem travmaları, artrit, artroz,

Solunum Sistemi rahatsızlıkları : Astım, bronşit, Alerjiler, Allerjik rinit, kuru öksürük, ses kısıklığı, kronik bronşit, Burun tıkanıklığı (nezleye, gribe bağlı olan)

Bağımlılıklar : Sigara, alkol bağımlılığına bağlı anksiyetenin tedavisinde,  Yeme bağımlılığı-kilo kontrolü,

Cilt Hastalıklarında:  Allerjik rahatsızlıklar, kaşıntı, ürtiker, egzama, akne, zona, alopesi

Dolaşım sistemi problemlerinde : Hipotansiyon, hipertansiyon, Hemoroit, Damar hastalıklarına bağlı ağrılı durumlarda,

Nörolojik Hastalıklar : Baş ağrısı, migren, Trigeminal nevralji, Yüz felci, Parkinson hastalığı, Behçet hastalığı, inme ve felçler,

Ürogenital sistem problemlerinde : Nörojenik mesane, dismenore, menapoz problemleri, frijidite, empotans (sertleşme sorunları)